De Rio Dulce - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Ron en Tineke - WaarBenJij.nu De Rio Dulce - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Ron en Tineke - WaarBenJij.nu

De Rio Dulce

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron en Tineke

19 Maart 2017 | Guatemala, Lívingston

18 maart, Rio Dulce

De nodige bedrijvigheid op de haven van Rio Dulce. We stappen in de speedboot. Genoeg voor ongeveer 10 inzittenden. Zachtjes duwt de schipper de boot af van de kade van Livingston. Hij kijkt vanaf zijn 200 PK BB naar de balans van zijn inzittenden. Het water is spiegelglad. Het eeuwige twinkelen van het water wordt ingescheept. Watervogels vliegen af en aan. Het leven is licht en vrolijk. Het water ruist onder de kiel. De motor zwelt aan, heeft er zin in. Spel en plezier is de bron van bruisen en scheren langs de coulissen van de hoog oprijzende groentintige jungle. Een ijsvogel snelt langs ons heen. Probeert ons bij te houden, maar eindigt toch maar op een kale tak langs de oever. Gaat maar weer even vissen!

Af en toe komt er een met palmbladeren bedekte hut in zicht. Soms wordt er iemand opgepikt, dan is het manoeuvreren tussen de blanke waterlelies. Er komen steeds meer en grotere moderne bouwsels in zicht, ook de grote boogbrug over de Rio Dulce. Het vaartuig mindert vaart en we stevenen af op de stad. Het spel van het opspattende, vrolijke en blinkende water sterft op de straten van het stadje Rio Dulce tussen kwalijke dampen en het moordende gegrom van trucks. Kooplui schreeuwen om hun waar aan de man te brengen. Een 5 uur durende rit brengt ons naar Flores in een bus met het geluid van een centuriontank en de outfit van een veredeld kippenhok, maar we zitten. Onze waardevolle spullen op schoot. Spoedig zakken de meeste reizigers onderuit en slapen. De bus stopt in Flores onder het beangstigend ratelen van allerlei tandwielen. Maar Flores is een verademing. Een bootje brengt ons aan de overkant. Een taco bij een naburig tentje en rust in een prima cabin. Het zicht over het meer en het eilandje Flores.

• 19 Maart 2017 - 21:17

Anjo:

Tot nu geniet ik met jullie erg van jullie prachtige reis en verhalen!

• 19 Maart 2017 - 22:29

Magda:

Alweer een heel ander avontuur

• 19 Maart 2017 - 22:35

Joke:

Spannend, have fun

• 20 Maart 2017 - 08:18

Eric:

Hallo daaaarrrrrr. Wat een belevenissen zeg. En nog steeds leuk beschreven .
    Wat het opladen betreft........ kijk eens naar het stekkertje van de oplader??? wellicht is dat een simpel gegeven. Sorry, al naar gekeken natuurlijk. Past één van Ron zijn laders niet op jouw laptop?? Wel even de gegevens na zien natuurlijk. Kortom ...... succes en verder met genieten. Groetjes van hier die ook bijna aan het voorbereiden zijn van de Frankrijk trip. DOOEEEEIIIIII

• 20 Maart 2017 - 08:35

Petra:

't is afwisselend, maar ik zie mooie schelpjes , breng je er eentje voor mij mee? mischien verboden?

• 20 Maart 2017 - 10:45

Chiel Jacobusse:

Wat een leuk verslag weer en supergoed geschreven. Fijn dat we vanuit verregend Nederland een beetje kunnen meegenieten!

• 20 Maart 2017 - 10:48

Martin:

Op zo,n reis gebeuren er altijd onvoorziene dingen. Dus dat is even vervelend maar reis op zich is het genieten waard. Mocht ik jullie later treffen in Bryce Canyon drinken we er een biertje op. !!
    Maarrrr dat duurt nog wel even wij vertrekken over een week zes . We hebben er zin in.

gr Martin,

Verslag uit: Guatemala, Lívingston

op zoek naar oude culturen, kolibries en familie

Wij hopen een bijzondere en afwisselende reis te gaan maken.
Op 27 februari vertrekken we uit Nederland en op 4 juni landen we weer op Schiphol
Onze reis begint in Guatemala, waar we mogelijk een vulkaan zullen beklimmen, Maya ruïnes bezoeken en kolibries zien. Daarna door naar Yucatan (Mexico), waar we hopelijk Matty en haar hele familie zien aankomen varen. Dan vervolgt de reis naar Houston, waar we ongeveer een week vertoeven bij Linda en Christine. Wij reizen dan door naar Tucson en omgeving. Het gebied van oude culturen en niet te vergeten: kolibries ! Linda, Arno en Aidan komen een klein weekje later naar ons toe of wij naar hun. In de buurt van Bryce Canyon (Utah) bestaat de kans dat we Martin en Trudy (broer van Ron) zullen ontmoeten. Zij zijn op rondreis door de States en juist als wij daar zijn, zijn zij er ook. Toeval bestaat niet. Wij gaan vervolgens door naar Ohio, waar Matty woont. Matty wordt 70 jaar en dat wil ik (Tineke natuurlijk) meemaken! Ook in Ohio is een en ander te zien als het gaat om oude culturen. Vanaf Ohio gaan we zuidwaarts en overnachten ergens in Knoxville (Kentucky), waar Ron een kennis heeft wonen. Wij arriveren dan weer in Houston, alwaar we nog een paar dagen bij de familie van Ron zijn.
We vertrekken uit Nederland op 27 februari en op 4 juni landen we weer op Schiphol.