Verenigde Staten - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Ron en Tineke - WaarBenJij.nu Verenigde Staten - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Ron en Tineke - WaarBenJij.nu

Verenigde Staten

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Ron en Tineke

14 April 2017 | Verenigde Staten, Houston

14 april 2017

We zijn inmiddels aan ons tweede deel van de reis begonnen. We hebben Guatemala met een beetje weemoed verlaten op 6 april, op weg naar Houston. De tussenlanding in Altanta duurde wat langer dan gepland was. De dag ervoor was het ontzettend slecht weer geweest in Atlanta, waardoor het hele vliegschema een grote chaos was. We hebben noodgedwongen de nacht doorgebracht op het vliegveld. De volgende ochtend vroeg stonden we stand-by bij een vlucht naar Houston en tot ons grote geluk konden we mee! In Houston aangekomen was Ron zijn koffer er wel, maar de mijne niet (bovendien was die van mij stuk, wat we al in Altanta hadden gezien).
Toen de autohuur. Dat heeft ook heel wat zweetdruppeltjes gekost want ik had bij de reservering niet mijn geboortenaam (zoals op paspoort) opgegeven, maar gewoon mijn naam Tineke. Stom natuurlijk want dan kloppen de gegevens op creditcard en reservering niet met elkaar. Na veel vijven en zessen en met hulp van Linda is het toch voor elkaar gekomen. Wat een opluchting was dat! Ron reed, nog een beetje onwennig natuurlijk, naar Linda haar huis, alwaar we van harte welkom waren.

Vanaf dat moment veel gedaan:
bezoek aan Ronald, die onlangs een zware operatie heeft ondergaan;
geluncht met Christine, Germen, Linda, Arno, Aidan in Houston
geluncht met Christine in Beaumont
Ron mountainbiken met Linda
diverse keren uit eten geweest
naar de film (Smurfen)
naar Statepark Brazos Bend met Linda, Arno en Aidan
naar Walmart, Best Buy, Family Dollar
Ron naar de tandarts omdat zijn tand er weer uitgevallen is. Helaas kon die er niet meer ingezet worden, althans de tandarts wilde de verantwoordelijkheid niet nemen.
uitzoeken van nieuwe telefoon, drone, kaarten (Arizona enz.), wel of niet nieuwe laptop kopen (Tineke), wassen, spullen voor kamperen, achter mijn koffer aan, enz. enz.

Tussendoor zijn Ron en ik nog een nachtje weg geweest naar Sea Rim State Park. Ron wilde o.a. graag de zilverplevier in broedkleding fotograferen. We zijn er al vaker geweest en toen hebben we op het strand gekampeerd. Deze keer besloten we in de auto te slapen. Zijn er muggen? Ja, wel degelijk! Dus parkeerden we de auto vlak aan zee, waar veel wind was. Muggen houden daar niet van. Ramen aan de zeekant open en slapen maar. Plassen op het strand, geen probleem tot 5 uur ’s morgens. Toen moest ik weer eens en werkelijk in no time werden mijn billen bezocht door, voor mijn gevoel, honderden muggen. Ik rende naar de zee, maar ook daar lieten ze mij niet met rust. Gauw naar de auto, waar ze met z’n miljoenen, hahaha, op de ramen zaten en dus ook inmiddels in de auto. Geloof me, daar zijn de muggen in Nederland niets bij. Jullie weten: in Amerika is alles groot en veel! Wegwezen, dus! Paar seconden later reden we weg. Wat was nou de reden dat de muggen pas om 5 uur aanwezig waren? De wind was weg gevallen!
We hebben ons zelf, een uurtje later, getrakteerd op een heerlijk ontbijt bij het Waffle House.

Vandaag weer zo’n “rommeldag” zal ik maar zeggen, want morgen vervolgen wij onze reis. We gaan dan naar Arizona/ grens Mexico. Hoe het dan met internet zit, weten we niet. Zou wel eens kunnen tegenvallen, want wij doen aan “primitive camping” .

Zo, jullie zijn weer op de hoogte. We zien uit naar jullie reacties.


  • 14 April 2017 - 22:00

    Joke:

    Jullie maken wat mee, zeg!!! Allemaal om te koesteren!!

  • 14 April 2017 - 22:42

    Chiel Jacobusse:

    Het is dat de Vliegen- en muggenatlas net verschenen is; anders had Tineke zo met een spannend belevingsverhaal kunnen meeschrijven. En dan het gedoe op het vliegveld. Het is afzien, maar je zult zien; later zijn het gewoon heel leuke herinneringen aan jullie schitterende reis. Jullie beleven een hoop maar hier worden jullie zachtjesaan toch wel gemist hoor. Ik kan niet wachten om weer eens samen op pad te gaan. Enfin, geniet nog maar lekker zolang jullie op pad zijn.

  • 15 April 2017 - 09:27

    Robin En Fay:

    Wat een prachtige reis maken jullie toch weer. Zo bijzonder. En uiteraard gaat niets helemaal zoals vantevoren bedacht, heel herkenbaar en vervolgens komt toch alles weer goed.

    hoi oma Tieneke ik ben Fay die muggen waren vast en zeker heel irritant. maar toch zijn jullie er van af gekomen. en toen de wind weg was dat viel wel even tegen en nog even over onze vakantie. wij allemaal vinden het natuurlijk heel spannend maar natuurlijk ga ik jouw heel erg missen. maar toen Janne en Vlin bij ons gingen eten dacht mama dat er een klein paaseitje op tafel lag. dus toen gaf ze die aan Janne Janne at hem op en toen kwam papa aan gelopen en zij waar is mijn vitamine d is weg. toen zij mama is zag wel een rood paaseitje op de tafel liggen en die heb ik aan Janne gegeven. en toen zij papa dat is mijn vitamine d pilletje papa liep naar Janne toe maar gelukkig was hij niet giftig. Janne moest hem uitspugen in papas hand .en toen zaten we allemaal te lachen dit waren papas en fays verslag

  • 15 April 2017 - 12:12

    Marcel Brouwer:

    Sinds het laatste bezoek aan mijn ouders afgelopen zondag 9 april volg ik jullie nu ook en heb ik me ook bij deze site aangemeld als De Trein Reiziger. Voorlopig in het binnenland. in ieder geval lees ik in jullie dagboek een heel leuk verslag. Ga zo door met jullie avontuur.

    groetjes van Marcel.

  • 15 April 2017 - 13:04

    Eric Taanman:

    Hoi Ron en Tien, taid niet zien!!!
    Wij zijn nu lekker bezig op de camping in Cromary.
    Fred ( camping baas) is nog een lopende dweil.
    Een beste man hoor , maar nog erg zwak van de vele operaties en er moet er nog minstens 2 komen.
    Ik heb zomaar het vermoeden dat we hier de hele zomer ook zijn..
    genoeg te doen en mooi weer.
    w'll see. fijn dat het bij jullie goed gaat, afgezien van de kleine beestjes.

    Groetjes van ons.. Eric en Ineke.

  • 15 April 2017 - 13:32

    Martin:

    Beste Ron en Tineke,
    Wij zijn onze reis documenten aan het doornemen. Het word een hele klus om alle bezienswaardigheden die in boekvorm is aangeleverd door Kras af te werken. Er staat werkelijk zowat alles in wat je zoal tegenkomt tijdens de rondtoer. Maar wel erg leuk allemaal. We starten in Newyork op 1 mei. 4 Mei vliegen naar Los Angelos alwaar onze auto klaar staat. We checken op 12 mei (vrijdag)in hotel Bryce View Lodge 105 E Center Street, Bryce Canyon, UT 84764
    en 14 mei zondag vertrekken we daar weer. Daarvoor uiteraard San francisco Las Vegas en het Zionpark. Maakte even een sprongetje alwaar we elkaar wellicht ontmoeten. Loopt het allemaal anders voor jullie So be It. maar jammer.
    Jullie hebben al veel meegemaakt hartstikke top zo,n reis van drie maanden. Doe mijn nichtjes en aanhang de groeten en wens Ronald beterschap en nog heel veel plezier. Hier komt de paashaas op bezoek niets bijzonders want het weer is slecht met volgende week flinke nachtvorst. brrrr

    Greetz Martin,













  • 15 April 2017 - 13:46

    Magda:

    Fijn weer van jullie te horen. Het was al weer even terug. Vervelend he, al die muggen. Maar bij de grens van Mexico schijnt een muur te worden gebouwd die alle bloedzuigers tegenhoudt.
    En denken jullie erom ook genoeg rustpunten in te bouwen? Dan geniet je des te meer.
    Heb je je koffer inmiddels terug, Tineke? Een te gek verslag van Fay, niet waar? Ik heb hartelijk meegelachen.

  • 16 April 2017 - 17:30

    Kim:

    Hey, ik vroeg me al af waar de reisverhalen bleven! Alhoewel ik stiekem ook op andere wijze op de hoogte was gebleven natuurlijk :D

    De rariteiten; communiceren met de andere kant van de wereld,...zo ver, en toch zo dichtbij tegenwoordig!
    En hele andere foto's en activiteiten zo in deze andere wereld sinds Guatemala!
    Mooi die foto van die twee Sterns trouwens! En gezellige familie foto's!
    En is de gewenste drone al gevonden? Nieuwe 'koffer' alweer ingericht begreep ik.

    Hier zijn de paardenbloemen inmiddels aan de beurt met bloeien, of al bijna klaar, en de kastanjebomen zijn aan het uitlopen. Alle lagere bomen en struiken trouwens ook, maar nog niet alle boomsoorten. Het weer is wel wat omgeslagen en het is zo rond 11C en bewolkt met meer regen. Op zich fijn voor de planten!
    Zo zijn jullie hier van de lente ook weer wat op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

op zoek naar oude culturen, kolibries en familie

Wij hopen een bijzondere en afwisselende reis te gaan maken.
Op 27 februari vertrekken we uit Nederland en op 4 juni landen we weer op Schiphol
Onze reis begint in Guatemala, waar we mogelijk een vulkaan zullen beklimmen, Maya ruïnes bezoeken en kolibries zien. Daarna door naar Yucatan (Mexico), waar we hopelijk Matty en haar hele familie zien aankomen varen. Dan vervolgt de reis naar Houston, waar we ongeveer een week vertoeven bij Linda en Christine. Wij reizen dan door naar Tucson en omgeving. Het gebied van oude culturen en niet te vergeten: kolibries ! Linda, Arno en Aidan komen een klein weekje later naar ons toe of wij naar hun. In de buurt van Bryce Canyon (Utah) bestaat de kans dat we Martin en Trudy (broer van Ron) zullen ontmoeten. Zij zijn op rondreis door de States en juist als wij daar zijn, zijn zij er ook. Toeval bestaat niet. Wij gaan vervolgens door naar Ohio, waar Matty woont. Matty wordt 70 jaar en dat wil ik (Tineke natuurlijk) meemaken! Ook in Ohio is een en ander te zien als het gaat om oude culturen. Vanaf Ohio gaan we zuidwaarts en overnachten ergens in Knoxville (Kentucky), waar Ron een kennis heeft wonen. Wij arriveren dan weer in Houston, alwaar we nog een paar dagen bij de familie van Ron zijn.
We vertrekken uit Nederland op 27 februari en op 4 juni landen we weer op Schiphol.

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2017

Het eind in zicht

23 Mei 2017

afscheid van Ohio

23 Mei 2017

Van west naar oost

20 Mei 2017

Het midden van Noord Amerika

12 Mei 2017

weer een periode afgesloten
Ron en Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2017
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 21983

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 04 Juni 2017

op zoek naar oude culturen, kolibries en familie

Landen bezocht: