Reizen met Ron - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Ron en Tineke - WaarBenJij.nu Reizen met Ron - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Ron en Tineke - WaarBenJij.nu

Reizen met Ron

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Ron en Tineke

27 April 2017 | Verenigde Staten, Arizona

26 april 2017

Ron schrijft prachtige verhalen over wat we zoal zien onderweg. Ook ik geniet daarvan en ik ga dat beslist niet proberen na te doen. Daar is het veel te uniek voor.
Laat ik het dan eens over heel wat anders hebben. Ook dat is wellicht goed om vast te leggen voor de toekomst.
Ron en ik zijn goede reismaatjes. De taakverdeling is duidelijk: Ron kookt en zorgt voor het ontbijt, de thee, de eventueel gebakken eieren met spek en meestal havermout. Ik zorg ervoor dat de borden op de tafel komen en dat de twee kopjes die we hebben schoon zijn. Het koken ’s avonds moet je niet letterlijk nemen, hoor. Vaak maken we een blik mais of bonen open, blikje vis erbij, tomaatje, uitje en vaak een avocado vooraf. Om de paar dagen eten we buiten de deur, maar ook dan doen we zuinig. Gelukkig hebben we hetzelfde idee bij zuinigheid en low budget. Het opruimen en schoonmaken doe ik meestal. Ik hou van organiseren en maak lijstjes van wat we moeten doen of kopen. Om de zoveel dagen reizen, is het weer tijd voor regelwerk: dit stukje schrijven b.v., foto’s bekijken, deleten, videokaartjes leegmaken, opladen van 3 mobieltjes of de accu’s van foto- en videocamera. De was doen, plannen van het vervolg, contact onderhouden met onze familie en vrienden, wifi zoeken ergens, geld pinnen en ga zo maar door.
Ron en ik hebben nog meer overeenkomsten. Zo is het moment van naar bed gaan en opstaan, geen probleem. Naar bed om een uur of half 9, opstaan als het licht wordt.
Ik zoek op internet welke campings leuk zijn, waar wat te doen is en ik google wat af. Dat vind ik leuk om te doen en Ron vindt dat maar niks. Ron doet alle betalingen; daar is hij veel beter in dan ik. Ron schrijft de verhalen; ik zoek de foto’s erbij.
Hebben we dan nooit problemen? Natuurlijk wel! B.v. het boodschappen doen samen is wel eens moeilijk. Ron wil vaak dure “dingen” kopen, zoals noten of honing. Ron houdt van wit brood; ik van bruin. Ik zoek altijd het goedkoopste bier.. Over het fruit en wat we gaan eten, zijn we het altijd wel eens.
Ron zoekt de weg via de kaart; ik via Google maps.
Ron heeft meer rust nodig dan ik. Ik wil vaker wat meer zien of doen, een dorpje bezoeken b.v., even kijken of er goedkope kleren zijn ergens, bezoekerscentra bekijken, dat soort zaken.

Conclusie: wij zijn prima reismaatjes!

  • 27 April 2017 - 08:08

    Anke En Maarten:

    Naast de geweldig geschreven reisverslagen van Ron is dit, naar mijn idee, toch wel het allerbelangrijkste. Goede (reis)maatjes zijn, niet teveel strubbelingen en elkaar aanvullen. Leuk dat je ook dit schrijft Tineke. Nog lekker genieten en we kijken uit naar het volgende verslag. Lfs Anke en Maarten

  • 27 April 2017 - 08:51

    Magda:

    Als ik dit lees wordt ik warm van binnen. Jullie weten van mij wel: af en toe kibbelen is heel belangrijk. Dat maakt het leven minder saai en je hebt ook iets goed te maken. Zorg er voor dat je niet al te veel in het stramien belandt van ík-doe-dit-en-jij-doet-dat. Tineke, ga er van tijd tot tijd eens alleen op uit, zonder schuldgevoelens. Jullie zijn (en blijven) altijd op zoek naar de grenzen tussen vrijheid en verbondenheid. Dat vind ik juist zo boeiend tussen jullie.

  • 27 April 2017 - 09:29

    Ineke De Graaf:

    en wij drinken wijn in het land van de wijnen. Lekker en goedkoop. Noten zijn gezond hoor!!! Honing ook.!!
    Inderdaad kan Ron heel goed schrijven, maar jouw praktische zaken zijn ook leuk om te lezen.
    Vanmorgen vroeg ( 7.00 uur) Fred naar het Ziekenhuis gebracht voor de zoveelste behandeling aan zijn maag. Heel misschien mag hij vanavond weer naar huis. Het is hier nu erg "frisjes" 6 graden ongeveer. Het zal zo'n 10 graden worden vandaag. Morgen weer warmer gelukkig. We hebben hier hele mooie dagen gehad en vele bomen gerooid. Er staan er nog een aantal die geveld mogen worden, maar met warmer weer is dat leuker werken. Vandaag:: Koningsdag in Nederland. koud en nat. jammer voor die mensen daar.
    Dus ga ik vandaag lekker lezen bij de kachel in de serie van de "holenbeer" . Een heel mooi verhaal.
    Glaasje wijn erbij......... en je hoort me niet meer.
    Voor nu de hartelijke groeten van ons. Eric en Ineke. aan de koffie.

  • 27 April 2017 - 17:32

    Anjo:

    Mooi verteld Tinus, alles praktisch indelen. Heb je jaren lang ervaring in opgedaan: kampeer vakanties met de kinderen.

  • 27 April 2017 - 20:53

    Joke:

    Jullie vullen elkaar goed aan!!! Houden zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Arizona

op zoek naar oude culturen, kolibries en familie

Wij hopen een bijzondere en afwisselende reis te gaan maken.
Op 27 februari vertrekken we uit Nederland en op 4 juni landen we weer op Schiphol
Onze reis begint in Guatemala, waar we mogelijk een vulkaan zullen beklimmen, Maya ruïnes bezoeken en kolibries zien. Daarna door naar Yucatan (Mexico), waar we hopelijk Matty en haar hele familie zien aankomen varen. Dan vervolgt de reis naar Houston, waar we ongeveer een week vertoeven bij Linda en Christine. Wij reizen dan door naar Tucson en omgeving. Het gebied van oude culturen en niet te vergeten: kolibries ! Linda, Arno en Aidan komen een klein weekje later naar ons toe of wij naar hun. In de buurt van Bryce Canyon (Utah) bestaat de kans dat we Martin en Trudy (broer van Ron) zullen ontmoeten. Zij zijn op rondreis door de States en juist als wij daar zijn, zijn zij er ook. Toeval bestaat niet. Wij gaan vervolgens door naar Ohio, waar Matty woont. Matty wordt 70 jaar en dat wil ik (Tineke natuurlijk) meemaken! Ook in Ohio is een en ander te zien als het gaat om oude culturen. Vanaf Ohio gaan we zuidwaarts en overnachten ergens in Knoxville (Kentucky), waar Ron een kennis heeft wonen. Wij arriveren dan weer in Houston, alwaar we nog een paar dagen bij de familie van Ron zijn.
We vertrekken uit Nederland op 27 februari en op 4 juni landen we weer op Schiphol.

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2017

Het eind in zicht

23 Mei 2017

afscheid van Ohio

23 Mei 2017

Van west naar oost

20 Mei 2017

Het midden van Noord Amerika

12 Mei 2017

weer een periode afgesloten
Ron en Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2017
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 21986

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 04 Juni 2017

op zoek naar oude culturen, kolibries en familie

Landen bezocht: